Onze werkwijze

De unieke werkwijze van jouw bedrijf vraagt om een unieke oplossing. Wij gaan net iets verder dan de standaard oplossing. Hieronder lees je de 5 stappen die leiden tot een efficiënt werkend digitaal werkproces. Onze jarenlange ervaring binnen diverse branches, zorgt ervoor dat wij snel en efficiënt kunnen meedenken hoe processen te digitaliseren én te optimaliseren.

Stap 1: Inventariseren

Als eerste kijken wij welke en hoe processen in het bedrijf zijn ingericht. Is er al een ERP/CRM pakket aanwezig? Kunnen wij daarmee koppelen? Of zetten wij de modules binnen Floow aan. Om dit inzicht te krijgen, stellen wij samen met jou een Workflow document op. Het document geeft ons handvatten, met daarin welke proces(sen) er door de organisatie lopen en welke systemen en toepassingen daar beschikbaar zijn.

Quickscan aanvragenDemo Aanvragen

Stap 2: Duidelijk en inzichtelijk advies

Op basis van het Workflow document geven wij een advies hoe de processen efficiënter of slimmer kunnen maken. Hierbij maken wij gebruik van de huidige systemen in combinatie met nieuwe digitale oplossingen. Daarnaast delen wij onze “best practices” vanuit ervaringen in het verleden bij diverse bedrijven in diverse branches.

In het document komen deelprocessen voor die wellicht nog niet ondervangen zijn. Gezamenlijk gaan wij dit deelproces opnieuw vormgeven. Wij passen gezamenlijk het Workflow document aan naar een nieuwe gewenste situatie. Zo bepalen wij samen wat de nieuwe werkwijze wordt en wat hiervoor nodig is.

Demo Aanvragen

Weten hoe jouw werkprocessen gedigitaliseerd kunnen worden?

Tijdens de gratis Workflow Quickscan brengen we samen met jou in kaart:

1. Welke processen er binnen jouw organisatie lopen

2. Welke processen digitaal efficiënter ingericht kunnen worden

3. Hoe Floow jou daarbij kan ondersteunen

Stap 3: Slimmer en efficiënter werken

Met Floow kunnen wij nieuwe werkprocessen eenvoudig digitaliseren (drag & drop). Floow beschikt over een groot aantal modules die direct ingezet kunnen worden. Deze modules kunnen wij verrijken met allerlei opties, zoals Floow Smart Forms. Deze module stelt ons in staat om formulieren, documenten en Excel sheets om te zetten naar een gebruiksvriendelijk digitaal proces. Het proces is daarna direct en makkelijk uit te rollen, beschikbaar te maken op de PC en op mobiele apps (iOS en Android). Zo worden collega’s op kantoor en de werkvloer in directe verbinding met elkaar gesteld.

Bekijk alle modulesDemo Aanvragen

Stap 4: Koppelen met de toekomst

Binnen het bedrijf bestaat waarschijnlijk al veel informatie. Met Floow koppelen wij de processen aan het eventueel bestaande ERP of CRM pakket. Wij hebben al vele koppelingen gemaakt, onder andere met: Exact, MS Dynamics, SAP, Unit4 of AFAS. Zo blijven de operationele processen in lijn met de primaire processen op kantoor. Floow zorgt ervoor dat alle afdelingen met elkaar dezelfde taal spreken, maar toch het unieke karakter van het bedrijf borgt. Zo koppelt Floow niet alleen met bestaande pakketten maar ook met nieuwe toekomstige ontwikkelingen. Denk aan Internet of Things (IoT), Artficial Intelligence (AI) en Virtual/Augmented Reality (VR/AR).

Floow zorgt ervoor dat de processen niet alleen efficiënter ingericht worden, maar ook dat de organisatie klaar is voor de toekomst.

Demo Aanvragen

Stap 5: Geld verdienen én besparen met digitale processen

Bedrijven die hun digitale proces op orde hebben, kunnen deze informatie gaan delen met klanten en leveranciers. Het online delen van informatie met klanten en leveranciers noemen wij Client Portals. Zo kun je klanten overzichten geven van werkzaamheden op locatie, progressie- en financiële gegevens delen en akkoord vragen en krijgen op werkzaamheden of meerwerk. Zo maak je klanten onderdeel van je werkproces en kunnen zij bijvoorbeeld zelf werkzaamheden aanmelden (of juist afmelden). Nieuwsgierig naar Client Portals? Kijk dan op onze Client Portal pagina.

Demo Aanvragen